انتخاب دوربین مناسب سفر

انتخاب دوربین مناسب سفر

انتخاب دوربین مناسب سفر

لحظه های بسیاری در طول سفر وجود دارند که نیازمند ثبت شدن در تقویم خاطرات مان هستند. از این رو می توان گفت؛ از ضروری ترین لوازم سفر که اغلب گردشگران بایستی با خود به همراه داشته باشند، دوربین مناسب سفر است. پیاده روی در شهر، بازدید از اماکن تاریخی، مناظر و چشم اندازهای زیبا و… از تصاویری هستند که با ثبت شدن می توانند یکی از ارزشمندترین و زیباترین لحظات سفر هر فردی باشد.

همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی و مجهز شدن گوشی های هوشمند به سیستم های پیشرفته عکسبرداری، اغلب  افراد از گوشی های با دوربین با کیفیت به منظور ثبت تصاویر زیبای سفرشان استفاده می کنند. اما بهتر است بدانیم که دوربین عکاسی از کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با گوشی های هوشمند پیشرفته برخوردار است.

اما انتخاب دوربین مناسب سفر گردشگرانی که تخصصی در عکاسی ندارند همواره چالش بزرگی برای آنها بوده است. تا انتهای این مقاله با ما در وبلاگ پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی چنلید همراه باشید و معیارهای لازم جهت انتخاب یک دوربین مناسب سفر را بشناسید.

دوربین مناسب سفر

کیفیت تصویر دوربین مناسب سفر

ازجمله فاکتورهای مهمی که باید در انتخاب دوربین سفر به آن توجه کنیم، کیفیت تصویر است. همه ی افراد تمایل دارند که تصاویر سفرشان نظیر؛ منظره، چشم اندازهای زیبا، اماکن دیدنی و یا تصاویر با دوستان و خانواده، با بالاترین میزان کیفیت و رزولوشن ثبت شود. چرا که با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی متعدد و تمایل افراد برای به اشتراک گذاری تصاویر در فضای مجازی، نیاز به دوربین مناسب سفر برای ثبت تصاویر با بهترین کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته بسیاری از افراد حرفه ای در حوزه عکاسی؛ دوربین های دیجیتال (DSLR) و یا (SLR) که با نام دوربین های بدون آیینه نیز شناخته می شوند، کیفیت بسیار بالایی برای ثبت تصاویر دارند. همچنین به دلیل کوچک بودن ابعاد این دوربین ها قابلیت حمل آنها نیز بسیار راحت است و مجهز بودن به قابلیت تعویض لنز نیز از دیگر مزایای استفاده از آن ها می باشد.

امکان زوم و بزرگنمایی نیز در کیفیت بالای تصاویر تاثیر قابل توجهی دارا هستند. از نکاتی که گردشگران علاقه مند به حوزه عکاسی باید به آن توجه کنند، قدرت زوم دوربین در مکان های شلوغ و یا در مسافت های دور با استفاده دامنه بزرگنمایی مناسب است. به دنبال همین موضوع بسیاری از افراد دوربین‌های کامپکت زوم مدل SX60 کانن را پیشنهاد می کنند.

وزن دوربین

همانطور که اشاره جزئی به این مسئله کردیم؛ قابلیت جابه جایی و حمل دوربین بسیار قابل اهمیت است و در واقع وزن دوربین یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بایستی گردشگران آن را در نظر بگیرند. پیاده روی های طولانی، رفتن به مراکز خرید و بازار، گذر از مناطق صعب العبور و… همگی این موارد نیازمند داشتن یک دوربین سبک وزن با ابعاد کوچک یا متوسط هستند که علاوه بر اینکه به راحتی در بار سفرتان جا شود، قابلیت حمل در مکان های مختلف به مدت طولانی را نیز داشته باشد.

دوربین های سونی RX100 و پاناسونیک LUMIX که به دوربین های خانگی نیز معروف هستند بسیار برای افراد مبتدی و یا افرادی که به دنبال دوربینی با وزن مناسب هستند، مناسب است.

دوربین عکاسی سبک

قابلیت ضد آب

از دیگر مسائلی که در انتخاب یک دوربین مناسب سفر از اهمیت بالایی برخوردار است، قابلیت ضد آب بودن بدنه دوربین است. البته ممکن است این فاکتور صرفا در زمان طبیعت گردی و سفرهای طولانی مدت کاربرد داشته باشد. در روز های بارانی سفرتان و یا تصویربرداری در کنار ساحل و آبشار این قابلیت کمک بسیاری به ثبت تصاویر بهتر و ماندگاری عمر دوربین، خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که کاور بارانی و یا کاورهای ژله ای در ابعاد مختلف نیز برای پوشاندن محفظه و بدنه دوربین طراحی شده است تا از نفوذ آب به قطعات داخل دوربین جلوگیری کند.

اما بهتر است بدانیم؛ این مسئله ممکن است تاثیر منفی در ثبت تصاویر با کیفیت بالا بگذارد و یا به دلیل گرمای بدنه دوربین، آسیب جدی به دستگاه وارد شود. بنابراین بهترین انتخاب برای خرید یک دوربین مناسب سفر، دوربینی است که ضد آب بودن یکی از قابلیت های اصلی آن باشد.

در این رابطه بسیاری از افراد دوربین نیکون سری W300 که علاوه بر ضد آب بودن، از کیفیت بالای تصاویر و فیلم نیز برخوردار است را پیشنهاد می دهند. اما چنانچه به دنبال یک دوربینی هستید که قابلیت های ضد آب و ضد ضربه بودن را به طور همزمان دارا باشد و تصاویر ماندگار با کیفیتی را نیز ثبت کند، دوربین المپیوس TG-3 یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

اتصال به وای فای و بلوتوث

از دیگر مواردی که بسیار برای گردشگرانی که علاقه مند به عکاسی در سفر هستند اهمیت دارد، اتصال دوربین به وای فای یا بلوتوث است. با فراهم بودن این قابلیت می توانید به سهولت بدون نیاز به حمل لپ تاپ و یا به همراه داشتن کارت حافظه به منظور انتقال عکس ها به گوشی، از طریق اتصال به وای فای و بلوتوث، این امر را میسر کنید و از به اشتراک گذاری لحظه های سفرتان با دیگران در فضای مجازی نیز لذت ببرید.

دوربین عکاسی با کیفیت

قابلیت فیلم برداری

ثبت لحظه ها و فیلم برداری از موقعیت های مختلف، از ماندگارترین تجربه های سفر گردشگران است. خوب است بدانید؛ همگی دوربین ها مجهز به قابلیت فیلم برداری نیستند، پس اگر به دنبال دوربینی مناسب برای سفر خود هستید که صحنه های مختلف را ثبت و ضبط کند باید به هنگام خرید این مسئله را به دقت بررسی کنید. ثبت تصاویر با کیفیت HD و 1080p وضوح بسیار بالایی دارد و برای تصویربرداری از منظره و چشم اندازهای مختلف کفایت می کند.

اما چنانچه در حوزه عکاسی حرفه ای هستید و یا تجربه کافی دارید، استفاده از دوربین های با کیفیت تصاویر 4k  نظیر؛ دوربین پاناسونیک لومیکس DMC-GH4 را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

قابلیت لرزش گیر

از دیگر معیارهای یک دوربین مناسب سفر، مجهز بودن آن به قابلیت لرزش گیر است. در واقع اگر به دنبال تصاویر کاملا واضح با بهترین کیفیت و بدون هیچ گونه لرزشی هستید، بایستی حتما از لرزش گیر دوربین استفاده کنید. ممکن است در پیاده روی در مسیرهای طولانی و یا گذر از کوه و مناطق مختلف تعادل کافی و شرایط مناسب برای ثبت تصاویر بدون لرزش و با کیفیت نداشته باشید. لرزش گیر دوربین، لرزش دست شما در محورهای افقی و عمودی عکسبرداری را تا حد زیادی کنترل کرده و به شما در ثبت تصاویر با کیفیت و شفاف کمک می کند.

 

 

رزرو هتل شرکتی در چنلید

آخرین مطالب مجله

نوشته‌های مشابه بیشتر

هتل های لوکس سنگاپور
هتل های لوکس سنگاپور
جزیره ی سنگاپور، در آسیای جنوب غربی واقع شده و جزیی از مجموعه جزایر مالایی است. موقعیت استوایی این جزیره و جاذبه های گردشگری قابل اهمیتی مثل باغ ملی ا...
زیباترین کویرهای ایران
زیباترین کویرهای ایران
سفر به مرکز ایران، جستجوی صحرا و بیابان های خاکی، تپه های شنی، چشم اندازهای کمیاب و بی نظیر و غرق شدن در خلوت بی انتهایش می تواند یکی از منحصر به فرد ...
هتل گراند کیش
هتل گراند کیش
هتل گراند کیش در بلوار موج و‌ دریا واقع شده است که یکی از جذابترین خیابان های جزیره ی کیش لقب گرفته است. هتل ۳ ستاره گراند کیش در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود ...
تاثیر تکنولوژی در پیشرفت شرکت های خدمات مسافرتی
تاثیر تکنولوژی در پیشرفت شرکت های خدمات مسافرتی
تا دهه 1980 بود که بسیاری از مشاغل قادر به داشتن رایانه های داخلی نبودند تقریبا فعالیت دیجیتال بسیار محدود بود و پیشرفت خاصی در تکنولوژی شرکت های مساف...