چگونه هزینه کنسلی رزرو هتل را باز پس بگیریم؟

چگونه هزینه کنسلی رزرو هتل را باز پس بگیریم؟

چگونه هزینه کنسلی رزرو هتل را باز پس بگیریم؟

کنسلی رزرو هتل – گاهی مواقع برنامه های مسافرت طبق خواست و میل شما پیش نمی رود و مجبور هستید که برنامه سفر خود را عوض کنید و یا آن را به تعویق بیندازید و به طور کلی سفر خود را کنسل کنید. اما لازم است که بدانید همیشه کنسل کردن سفر راحت نیست و در صورتی که شما هتل رزرو کرده باشید کنسل کردن هتل و باز پس گرفتن هزینه رزرو کمی مشکل است.

 به همین دلیل در این بخش از مطلب ما قصد داریم که شما را با راه ها و روش های پس گرفتن هزینه رزرو هتل آشنا نماییم.

در صورتی که شما آشنایی کامل با چگونگی کنسل کردن رزرو هتل نداشته باشید ممکن است در این مسیر دچار اشتباهاتی شوید و در انتها موفق به دریافت هزینه رزرو و باز پس گرفتن آن نشوید و این اتفاق می تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند و تشویش برانگیز باشد. اما اگر که شما با قوانین رزرو و کنسلی هتل آشنا باشید می توانید بر طبق این قوانین اتاق رزرو شده را کنسل کنید و تمام هزینه ها را باز پس بگیرید.

کنسلی رزرو هتل

نکات و قوانین مهم کنسلی رزرو هتل کدامند؟

 در اصل می توان گفت که هیچ قانونی در مقابل کنسل کردن رزرو هتل وجود ندارد و تمام هتل های جهان قوانین و مقررات کنسلی خاص خود را دارند و شرایط کنسل کردن رزرو هتل به موقعیت آن هتل از نظر امکانات بستگی دارد.

 به طور مثال کنسل کردن رزرو هتل هفت ستاره دشوارتر از کنسل کردن رزرو هتل پنج ستاره می باشد.

قبل از این که به صورت آنلاین اقدام به انتخاب هتل مورد نظرتان و رزرو کردن اتاق های آن کنید بهتر است که قوانین مرتبط با کنسل کردن هتل را در همان وب سایت مطالعه نمایید و در انتها هتل هایی را رزرو کنید که کنسل کردن آن ها مشمول پرداخت جریمه نمی باشد.

هتل های معروف و مجلل معمولا امکان کنسلی به ویژه در ایام تعطیلات و تابستان که پیک های مسافرتی شروع می شوند ندارند بنابراین سعی کنید که در مواقع گفته شده هرگز اقدام به کنسلی هتل نکنید.

چه اتاق هایی در هتل ها امکان کنسل کردن دارند؟

 به طور کلی برخی از اتاق ها که به نام اتاق های فاقد گارانتی نامیده می شوند دارای امکان کنسلی هستند اما اتاق هایی که گارانتی شده هستند امکان کنسلی ندارند. بنابراین اگر قبل از سفر کردن از رفتن خود  اطمینان صد در صدی دارید بهتر است که این اتاق ها را رزرو کنید و در غیر این صورت به سراغ اتاق های بدون گارانتی بروید تا در صورت لغو شدن مسافرت امکان کنسل کردن اتاق و پس گرفتن هزینه را داشته باشید.

 البته لازم به ذکر است که بدانید در صورت کنسل کردن اتاق های بدون گارانتی نیز باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت نمایید و مقدار این مبلغ کاملا متغیر است.

 اتاق های گارانتی دار نیز گاهی مواقع از سیاست های مخصوصی پیروی می کنند و شما می توانید طبق این سیاست ها این اتاق ها را پس از مدت معینی لغو کنید و بخشی از هزینه ی خود را که برای رزرو کردن هتل پرداخت کرده اید پس بگیرید.

 سیاست های لغو کردن اتاق های گارانتی دار کدامند؟

 اتاق های گارانتی دار در هتل ها فقط از یک نوع سیاست لغو کردن پیروی می کنند و طبق این سیاست در صورتی که شخص رزرو کننده هتل 5 روز پس از رزرو کردن اتاق گارانتی دار در جهت لغو کردن این اتاق اقدام نماید مجاز است که 10 درصد از هزینه رزرو را به عنوان جریمه پرداخت کند و باقی هزینه را باز پس بگیرد.

کارمزد کنسلی چیست؟

 همان طور که می دانید در هنگام رزرو کردن هتل به صورت آنلاین با عبارت کارمزد کنسلی ممکن است رو به رو شوید و معنای آن را ندانید.
کارمزد کنسلی در اصل به معنای هزینه ای است که شخص پس از کنسل کردن هتل باید به سایت و صاحب هتل پرداخت کند و در واقع می توان گفت که کارمزد همان جریمه است و تمامی هتل ها در ایام شلوغ دارای کارمزد کنسلی هستند.

 مقدار کارمزد کنسلی چقدر است؟

 مقدار جریمه و کارمزد کنسلی در هتل های مختلف متفاوت می باشد اما این مقدار معمولا حدود 30 درصد هزینه رزرو است و در صورتی که شما به صورت غیر منتظره اقدام به لغو کردن هتل کنید باید 30 درصد هزینه رزرو را به وب سایت و هتل مورد نظر بپردازید و این مبلغ هرگز به شما پس داده نمی شود.

کنسلی رزرو هتل

 آیا با سیاست های لغو هتل آشنایی دارید ؟

 سیاست کنسلی هتل معمولا در تمام نقاط جهان یکسان هستند و این سیاست ها کاملا به نوع هتل از نظر مجلل بودن و تعداد متقاضیان رزروی هتل بستگی دارند.

سیاست های لغو هتل معمولا سیاست های مثبتی هستند و به نفع مهمانان و متقاضیان رزرو هتل می باشند به طور مثال یکی از این سیاست ها مشخص می کند که مهمانان تا حدود ده روز پس از رزرو هتل می توانند اتاق خود را کنسل کنند و هیچ گونه جریمه و کارمزدی پرداخت نکنند.

سیاست های لغو کردن هتل پس از گذشت ده روز از زمان رزرو چگونه هستند؟

این سیاست ها در سراسر جهان مختلف هستند و به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند.

دسته ی اول هتل های بسیار مجلل هستند و این هتل ها به دلیل این که در تمام ایام سال شلوغ هستند در صورتی که پس از گذشت ده روز اقدام به کنسل کردن هتل کنید تمام هزینه رزرو را به عنوان جریمه از شما می گیرند و این هزینه را به شما پس نخواهند داد.

دسته دوم هتل هایی هستند که پس از گذشت ده روز در صورت لغو کردن حدود سی درصد هزینه رزرو را به عنوان جریمه از شما کم می کنند و هفتاد درصد باقی مانده را به شما پس خواهند داد و دسته ی سوم در اصل هتل هایی هستند که مبلغ جریمه مشخص و از پیش تعیین شده ای دارند و این مبلغ در وب سایت مورد نظر درج شده است و قبل از رزرو کردن به شما گفته می شود.

رزرو هتل شرکتی در چنلید

آخرین مطالب مجله

نوشته‌های مشابه بیشتر

هتل درویشی مشهد
هتل درویشی مشهد
هتل درویشی مشهد در سال ۱۳۹۰ به عنوان اولین هتل اتریوم در شرق کشور به بهره برداری رسید. هتل درویشی مشهد به قدری زیبا و مجلل ساخته شده که لایق بیش از 5 ...
هتل آسمان اصفهان
هتل آسمان اصفهان
هتل آسمان اصفهان, هتلی که در سال ۱۳۸۴ در یکی از بهترین خیابان های شهر تاریخی و گردشگری اصفهان یعنی خیابان مطهری افتتاح گردید و جز بهترین هتل های چهار ...
هتل راسپینا قم
هتل راسپینا قم
هتل راسپینا قم در شهر مقدس قم واقع شده است. به دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله الیها) این شهر زیارتی سالانه مسافرین و زائرین بسیار زیادی را ...
هتل بزرگ شیراز
هتل بزرگ شیراز
هتل بزرگ شیراز هتل پنج ستاره ای که در مرکز شهر شیراز قرار دارد از جمله هتل هایی است که می توان به عنوان یک اقامتگاه لوکس و مناسب پیدا کرد و البته از م...