معرفی OTA های برتر دنیا

معرفی OTA های برتر دنیا

معرفی OTA های برتر دنیا

مسافرت و جهانگردی تقریباً 8 تریلیون دلار از اقتصاد جهان در سال 2018 را به خود اختصاص داده است و نیروهای کار این حوزه 10% افزایش نسبت به سال 2017 دارند. هیچ نشانه ای از پیش بینی کاهش سرعت وجود ندارد. (البته که کرونا پیش بینی نشده بود) صنعت مسافرت مستقیماً با رشد مصرف جهانی گره خورده است و با ادامه رشد ثروت و جمعیت، تقاضا برای محصولات مسافرتی ادامه خواهد یافت و موجب پیشرفت بیشتر OTA های مطرح جهان خواهد شد

با داشتن آماری از این دست، به هیچ عنوان بزرگنمایی نیست که در این صنعت عجله برای ورود به بازار وجود دارد، همچنین این صنعت سابقه ای طولانی در عدم ایجاد تغییر و تحول در کارایی داخلی خود دارد. “به طور کلی صنعت مسافرتی و مهمان نوازی انتقادات زیادی را به دلیل عدم توانایی در ایجاد نوآوری به وجود آورده است”. اما این مساله در دست تغییر است. در همین خصوص قصد داریم به معرفی OTA های مطرح در دنیا بپردازیم، با ما در وبلاگ پلتفرم دوسویه آنلاین خدمات اقامتی چنلید همراه باشید.

OTA های مطرح جهان

معرفی OTA های مطرح جهان

Airbnb یکی از اولین مجموعه هاست که برهم زدن وضعیت موجود را شروع کرده است. نیازمندی به تکنولوژی در بازار بسیار مهم است زیرا شخصی سازی، هوش مصنوعی و Blockchain همه در دوره ای جدید، با نیاز بازار کار به نوآوری در فناوری ادغام شده اند.

افزایش قیمت هتل ها را می توان به عنوان هزینه بازاریابی (هزینه ای که هتل ها صرف نظر از نیاز های مصرفی پرداخت می کنند) یا مالیات (چیزی که ناخواسته توسط واسطه ای قدرتمند به هتل ها تحمیل می شود) در نظر گرفت. از هر منظر، واقعیت این است که کمیسیون ها اغلب دومین هزینه بزرگ هتل ها هستند. در حقیقت، یکی از محورهای اصلی در مدیریت درآمد، اعتماد به OTA با استراتژی قیمت گذاری هوشمند است.

این رابطه پیچیده است، اگر چه ما نمی توانیم همواره در خصوص تاریخچه، اختلافات و محیط نظارتی تحقق کنیم، اما برخی از موارد اساسی را برای هر کسی که می خواهد درک عمیق تری از روابط OTA و تأمین کننده داشته باشد، گردآوری کرده ایم.

ما در یک سطح بالاتر شروع خواهیم کرد، صحنه را با یک تاریخچه مختصر از OTA ، از ایجاد تا تنظیم و ادغام مداوم تنظیم می کنیم. در مرحله بعدی، ما مزایا و مشکلات مدل OTA را برای هتل ها مقایسه خواهیم کرد. سرانجام، بررسی خواهیم کرد که چگونه نرم افزار هوشمند بازار مبتنی بر داده، مانند Parity Insight و Rate Insight ، به بهترین سلاح هتل دار در برابر مشکلات اصلی که در مدل OTA بوجود می آیند، تبدیل شده اند.

تاریخچه OTA ها

تاریخچه OTA ها

قبل از اینکه به تاریخچه OTA بپردازیم، بیایید در مورد یک تعریف توافق کنیم. OTA مخفف آژانس مسافرتی آنلاین است و به آژانس مسافرتی ای اطلاق می شود که حضور اصلی آن در کانال های دیجیتال مانند یک وب سایت باشد، جایی که مصرف کنندگان می توانند بدون کمک نماینده سنتی به تحقیق و رزرو سفر بپردازند. در حالی که OTA ها دیگر فناوری جدیدی محسوب نمی شوند، اما محرک بزرگی در فروش اتاق های هتل و رزرو آنلاین در صنعت هتل هستند.

در حالی که گروه های بزرگ هتلی مانند هیلتون موفق به پشت سر گذاشتن این آژانس ها شده اند، بسیاری از هتل ها کاملاً به OTA متکی هستند تا بتوانند رزرو خود را بدون داشتن سامانه رزرو اختصاصی انجام دهند. این مدل کسب و کار برای OTA تا 25٪ حق کمیسیون در نظر گرفته است.

OTA های مطرح

OTA های مطرح در جهان

در حال حاضر سه گروه بزرگ از OTA ها و سایت های مسافرتی مرتبط (مانند metasearch ، اتومبیل کرایه ای و رزرواسیون رستوران) 95٪ بازار را کنترل می کنند.

1 . در حال حاضر بزرگ ترین رقیب تمام OTA های برتر در جهان Booking Holdings با ویژگی Price Your Own Price است که در سال 1997 با عنوان Priceline.com  آغاز به کار کرد. از آن زمان به بعد، بیشترین درآمد خود را از طریق Booking.com  به دست آورده است و بر مسافرت آنلاین غلبه دارد. این شرکت همچنین دارای Agoda ،Kayak ، Cheapflight ، Rentalcars.com ، Momondo  و OpenTable و … است.

2 . گروه اکسپدیا از سال 1996 به عنوان بخشی از مایکروسافت آغاز به کار کرد و در سال 1999 تاسیس شد. علاوه بر گل سرسبد Expedia.com ، صاحب Hotels.com ، Hotwire.com ، Orbitz ، Travelocity ، trivago ، Venere.com  و vrbo نیز هست.

3 . Ctrip را می توان به عنوان سومین OTA مطرح معرفی کرد که در سال 1999 تاسیس شد و به سایت مسافرتی معرفی در چین بدل گردید. اخیراً با خرید Skyscanner در سال 2016 و Trip.com در سال 2017 ، که به عنوان هویت جهانی آن شناخته می شود، در سطح جهانی گسترش یافته است.

4 . Airbnb که از سال 2006 به عنوان یک وب سایت اشتراکی در خانه آغاز به کار کرد، یک بازیگر نوظهور در فضای OTA است. خرید هتل در سال 2018، پیشرفت این کسب و کار در عرضه هتل را تسریع کرد و سرمایه گذاری های مداوم آن در استفاده از تجربیات، قدرت این شرکت بیان شده و از آن برای رقابت جهانی به عنوان OTA پشتیبانی می کند.

با خواندن این مقاله با OTA های مطرح جهان آشنا شدیم. حال می توانیم با الگو برداری از آن ها به فکر پیشرفت کسب و کار خود در این حوزه باشیم.

رزرو هتل شرکتی در چنلید

آخرین مطالب مجله

نوشته‌های مشابه بیشتر

تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون
تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون
با توجه به این موضوع که آموزش نقش پررنگی را در هر صنعتی ایفا می کند و تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون بسیار زیاد است، صنعت گردشگری نیز ...
چنلید فرآیندهای ارتباطی بین فعالان صنعت هتلداری و گردشگری را تسهیل می‌کند
چنلید فرآیندهای ارتباطی بین فعالان صنعت هتلداری و گردشگری را تسهیل می‌کند
«چنلید» یک پلتفرم دوسویه رزرو آنلاین هتل است که با آگاهی از چالش‌های صنعت هتل‌داری و با در نظر گرفتن نیاز بازار به حذف فرآیند سنتی و آفلاین در این صنع...
بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران
بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران
اکوتوریسم یا طبیعت گردی، یکی از مهم ترین فعالیت های انسانی است که امروزه در زندگی مدرن و شهری اکثر افراد کمرنگ تر شده و از اهمیت خود کاسته است. بهره و...
آشنایی با اصطلاحات هتلداری
آشنایی با اصطلاحات هتلداری
همانطور که میدانید هتل‌ها اماکنی بین‌المللی هستند که اگر بخواهید در این صنعت به عنوان مدیر یا مسؤل بخشی از هتل مشغول به کار شوید، باید با اصطلاحات هتل...