تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون

تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون

تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون

با توجه به این موضوع که آموزش نقش پررنگی را در هر صنعتی ایفا می کند و تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون بسیار زیاد است، صنعت گردشگری نیز به سمت و سوی ایجاد دوره های آموزشی نیروها و کارکنان قدم های موفقیت آمیزی برداشته است. که اکنون می توان گفت یکی از ضروری ترین آموزش ها در صنعت گردشگری آموزش مهارت های مهم و ضروری به فعالان در این عرصه است.

به گونه ای که تعداد زیادی از کارشناس ها و مدیرهای گردشگری نیروهای انسانی ائم از افراد راهنما در تورها را به عنوان سفیران فرهنگی هر کشوری معرفی می کنند. با توجه به این موضوع ما قصد داریم در این محتوا به تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری و رزرواسیون بپردازیم تا شما را با اهمیت آموزش و مهارت های نیروی انسانی در این بخش از صنعت کشور بیشتر آشنا کنیم، با ما در پلتفرم آنلاین چنلید همراه باشید.

اهمیت صنعت گردشگری

به جهت تاثیری که صنعت گردشگری در سمت و سوی توسعه هر کشوری دارد، کشورها نیز در جهت رونق این صنعت در تلاشند تا بتوانند بیشتر از پیش برای این زمینه فرصت ایجاد کنند و می توان گفت بزرگترین دلیل اهمیت صنعت گردشگری نقش آن در توسعه و در آمدزایی کشور است که بزرگ ترین کمک در جهت ایجاد شغل و خود اتکایی محسوب می شود.

نیروی انسانی در صنعت گردشگری

تاثیر نیروی انسانی در صنعت گردشگری

به طور حتم گردشگران خارجی و داخلی احتیاج مبرم به افراد راهنما دارند که به آن ها در خصوص نحوه انجام هماهنگی ها و همچنین دریافت اطلاعاتی کامل و دقیق از رزرو اتاق، انتخاب رستوران مناسب و با کیفیت راهنمایی دهند.‌ اینجاست که نقش نیروی انسانی در صنعت گردشگری نمایان می شود.

به همین دلیل می‌توان گفت نیروی انسانی تاثیر بسیار زیادی در صنعت گردشگری و همچنین رزرواسیون هتل ها دارد و چنانچه فرد راهنما آموزش لازم را ندیده باشد و این توانایی، مهارت و اطلاعات دقیق و مناسب را جهت ارائه به گردشگران نداشته باشد موجب بروز برخی مشکلات در صنعت گردشگری همچون آسیب به صنعت گردشگری و ایجاد تصویری غلط از فرهنگ کشور در ذهن گردشگران خواهد شد.‌

چه مهارت هایی در نیروهای انسانی در حوزه صنعت گردشگری موجب افزایش رزرواسیون می شود

 1 . مسلط بودن به زبان خارجی

2 . قدرت و توانایی انجام برنامه ریزی

3 . توانایی مدیریت کردن گروه

4 . داشتن اطلاعات کافی جهت پاسخ دادن به گردشگران

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد بسیاری از مدیران و کارشناسان بر این امر اعتقاد دارند که نیروهای انسانی مهم ترین و اصلی ترین ثروت برای کشورهای در حال پیشرفت و پیشرفته هستند که می بایست اطلاعات و توانایی های لازم را در حد یک فرد حرفه ای و ماهر داشته باشند و در این خصوص توصیه می شود حتما دوره های آموزشی در نظر گرفته شود تا یک فرد آموزش دیده با اطلاعات بالا برای همراهی و راهنمایی گردشگران داشته باشید.

در واقع این نیروهای انسانی هستند که سطح کیفیت گردشگری را در هر کشوری افزایش و یا کاهش می دهند، پس داشتن نیروهای ماهر و کاربلد بسیار مهم است و می تواند نقش یک سرمایه را برای هر کشوری ایفا کند.

در همین خصوص در حال حاضر در تمام کشورها و همچنین در کشور ما نیز دوره های بسیار زیادی در مراحل مختلف برای آموزش نیروهای انسانی در رشته های گردشگری، هتل داری، پذیرش مهمان و … در حال برگزاری است که می بایست هر راهنمایی این دوره ها راگذرانده تا بتواند در زمان همراهی گردشگران اطلاعات کافی برای ارائه داشته باشد، در ادامه تمامی دوره هایی را که باید یک لیدر و یا راهنما بگذراند را برای شما ذکر خواهیم کرد.

نقش پرسنل در صنعت گردشگری

دوره های آموزشی در صنعت گردشگری

  • دوره مدیریت پذیرش مهمان یا مهمان داری
  • دوره مدیریت تخصصی هتل
  • دوره پذیرایی و میزبانی در هتل
  • دوره تشریفات در مراسم های هتل
  • دوره هتل داری
  • دوره خانه داری
  • دوره رزرواسیون هتل
  • دوره بازاریابی
  • دوره مدیریت منابع انسانی در هتل

لازم به ذکر است که این دوره ها اکنون هم در دانشگاه های کشور به صورت آکادمیک در حال آموزش است و هم در آموزشگاه های سراسر کشور می توان ثبت نام کرد و این دوره ها را گذراند.

به عنوان مثال می توان گفت برخی از دوره ها همچون دوره هتلداری و گردشگری را می توان در دانشگاه های سراسر کشور در سطح کاردانی و کارشناسی گذراند، علاوه بر این دو رشته دانشگاهی برخی از رشته های دیگر را همچون مدیریت جهانگردی و هتلداری را می توان در مقاطع بالاتر نیز گذراند و اکنون این دوره ها تا سطح دکترا نیز در تمامی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه های علمی کاربردی، دانشگاه های آزاد و ملی در حال  آموزش و ارائه مدرک هستند.

علاوه بر این دوره ها در سطح آکادمیک و آموزشگاهی، دوره های کوتاه مدت دیگری نیز برای آموزش راهنماها و مهمانداران هتل ها در نظر گرفته شده است که هر 3 سال یک بار به صورت دوره های اجباری برای نیروهای انسانی هتل ها برگزار می شود که به طور معمول شامل 19 دوره کوتاه مدت می شود.

بر اساس گفته برخی از افراد فعال در حوزه گردشگری در حال حاظر تعداد افراد بسیار کمی دارای مدرک مرتبط هستند که در زمینه گردشگری و هتلداری در حال فعالیت هستند و ناگفته نماند که افرادی که اکنون به عنوان تورگردان و راهنما در حال فعالیت هستند به صورت انگشت شمار مدرک گردشگری را از سازمان مربوطه دریافت کرده اند و اکثر آن ها فقط با توجه به مهارت های بالا در خصوص مسلط بودن به زبان ها خارجی، داشتن اطلاعات و آگاهی بسیار زیاد در خصوص ایران و تمدن تاریخ ایران در این حرفه و شغل مشغول به کار هستند و توانسته اند در این زمینه بسیار موفق و حرفه ای فعالیت کنند.

پرسنل و تیم اجرایی چنلید

نیاز به روزرسانی آموزش نیروهای انسانی در جهت تاثیر گذاری در صنعت گردشگری و رزرواسیون

بر اساس گفته های فعالان گردشگری در سازمان و حوزه گردشگری کشور تمامی دوره های آموزشی که در کشور به صورت آکادمیک در حال برگزاری است متاسفانه با دانش روز و این شغل هماهنگی ندارد و نیاز مبرم به بروزرسانی در آموزش نیروهای انسانی گردشگری مشاهده می شود و با توجه به این موضوع که نیروهای انسانی از مهم ترین و اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر صنعت گردشگری و رزرواسیون هستند می بایست تمامی مدیران و فعالان در این زمینه به فکر بروزرسانی و افزایش این سطح از آموزش ها باشند. تیم اجرایی و پرسنل چنلید کاملا آموزش دیده هستند و با معلومات و اطلاعات پاسخگوی سوالات شما هستند.

 

رزرو هتل شرکتی در چنلید

آخرین مطالب مجله

نوشته‌های مشابه بیشتر

معرفی بهترین هتل های کلمبو سریلانکا
معرفی بهترین هتل های کلمبو سریلانکا
بزرگترین شهر جزیره ی سریلانکا که در اقیانوس هند جای گرفته است، کلمبو نام دارد. کلمبو پس از «سری جایا وارد نپورا کوته»، به عنوان دومین شهر مهم و پایتخت...
معرفی برترین چنل منیجر های جهان
معرفی برترین چنل منیجر های جهان
تکنولوژی این امکان را فراهم آورده است که در هر صنعت و زمینه ای به سادگی و از طریق یک سیستم و یا گوشی موبایل بتوان تمامی کارهای مربوط به یک موسسه و یا ...
نحوه انتخاب و اهدا ستاره به هتل‌ها
نحوه انتخاب و اهدا ستاره به هتل‌ها
اهدا ستاره یکی از مرسوم‌ترین روش‌های طبقه‌بندی هتل‌ها در سراسر نقاط جهان به حساب می‌آید. این امر به مسافران کمک می‌کند بسته به ضرایط، انتظارات و بودجه...
نحوه مدیریت سفرهای ضروری در دوران کرونا
نحوه مدیریت سفرهای ضروری در دوران کرونا
با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، اولین صنعتی که آسیب دید، صنعت گردشگری بود به واسطه ی کم شدن و ممنوعیت سفر در کرونا. هتل‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری...